Mikäli löydät sopivan kohteen, ota yhteyttä joko kohdetietojen yhteydessä olevalla lomakkeella tai soittamalla Säätiön hallintosihteerille puh 040 847 1077, ja sopimalla esittelyaika.
Jos et juuri löydä tarpeisiisi sopivaa huoneistoa, kerro meille millaista kohdetta olet etsimässä. Halutessasi otamme sinuun yhteyttä, kun sopiva kohde on vapautumassa. Uudet kohteen päivitetään sivustolle mahdollisimman nopeasti.
Asukas maksaa vuokranantajalle vakuuden ennen vuokrasopimuksen alkamista. Vakuus palautetaan asukkaalle vuokrasopimuksen päättymisen jälkeen täysimääräisenä, mikäli asunto on moitteettomassa kunnossa eikä asukkaalla ole asuntoon kohdistuvia vuokrarästejä tai maksamattomia käyttökorvauksia. Mikäli asuntoa joudutaan remontoimaan, remontin kustannukset pidätetään vakuudesta.
Asuntoihin kohdistuu vakuusmaksu, joka on suuruudeltaan kahden kuukauden vuokraa vastaava määrä. Vakuutena hyväksytään myös Kelan antama vakuus sekä joissain tapauksissa myös henkilötakaus.
Asuntoon ei kohdistu varallisuusrajoja.
Jos asunto on jo vapaana ja asuntohakemus on tehty ja asukas on hyväksytty vuokralaiseksi sekä vuokrasopimus on allekirjoitettu ja vakuudet toimitettu niin asunto on luovutettavissa vuokralaisen käyttöön. Normaalisti prosessi kestää noin viikon.
Normaalisti seuraavana arkipäivänä.
Tarkastamme hakijoiden luottotiedot. Kollin kiinteistöt ei vuokraa asuntoja sellaisille henkilöille, joilla on maksuhäiriömerkintöjä.
Vuokralaisella on oltava kotivakuutus ja sen on oltava voimassa vuokrasopimuksen koko keston ajan.
Tupakointi on kielletty.
Kaikissa Kollin kiinteistöjen taloissa on pelastussuunnitelma ja se on esillä sähköisissä asukasnäytöissä.
Lemmikkieläimen pitämisestä asunnossa pitää sopia erikseen vuokranantajan kanssa vuokrasopimusta tehtäessä.
Osassa kiinteistössä on käytössä DNA:n taloyhtiö netti ja tv, netin perusnopeus on 10 Mbit/s ja se sisältyy vuokraan.
Osassa kiinteistöissä on sähkölämmitys- ja sähkölataustolppa sekä parkkihallipaikkoja ja katupaikkoja. Autopaikoista voi tiedustella kiinteistösihteeriltä tai isännöitsijältä.
Osassa kiinteistöjä on tuuletusparvekkeita sekä pihamaalla tamppausteline.
Asunto voi remontoida itse, mutta ennen kuin asunnossa ryhdytään korjaus- tai muutostöihin, tulee ottaa yhteyttä vuokranantajaa. Vuokranantaja antaa luvan muutostöiden tekemiseen. Joissakin tapauksissa lupahakemus pyydetään tekemään kirjallisesti. Remontoinnissa on käytettävä ammattitaitoista tekijää mahdollisten muutostöiden tekemiseen.
Asukkaalle hyvitetään viimeisen vuokranmaksun yhteydessä asunnon laatutasoon vaikuttaneen remontin kustannuksia vuokranantajan tarkistuksen jälkeen. Hyvitys voidaan myöntää merkittävästä asumisen laatutason parantamisesta. Mahdollinen remontointi täytyy hyväksyttää etukäteen vuokranantajalle ja mahdollisesta korvauksesta sopia samassa yhteydessä.
Pesukoneiden asennuskustannuksista vastaa asukas ja asennuksesta tulee vastata ammattilainen, jolloin vastuu asennuksesta kuuluu asentajalle. Virheellisesti suoritetun pesukoneliitännän aiheuttaman vuotovaurion kustannuksista vastaa asukas.
Taulujen ja sisustuselementtien asentaminen ovat sallittuja.
Vuokralaisen on viipymättä ilmoitettava vuokranantajalle huoneiston vahingoittumisesta tai sellaisesta puutteellisuudesta, jonka korjaamista vuokranantaja on vastuussa.
Ota yhteyttä taloyhtiön nimettyyn huoltoyhtiöön.
Parvekkeella grillaaminen ei ole sallittua.
Kutakin asuntoa varten on erillinen irtaimistovarasto, jonka lukituksesta asukas itse huolehtii.
Voit ilmoittaa järjestyssääntöjen vastaisesta häirinnästä sähköpostilla info@kollinsaatio.fi. Ilmoituksessa tulee ilmetä tapahtuma, päivämäärät, kellonajat, häiriön aiheuttaja sekä kahden todistajan nimet mahdollista oikeudenkäyntiä varten. Järjestyssääntöjen rikkominen saattaa aiheuttaa vahingonkorvausvelvollisuuden ja/tai sopimuksen purkamisen.
Pelastustoimilaki velvoittaa, että asunnossa tulee olla toimintakuntoinen palovaroitin. Palo-varoittimien hankinnasta ja toimintakunnosta (puhdistus ja pattereiden vaihtaminen) vastaa vuokralainen. Osassa asuntoja on sähköinen palovaroitin, sen toimintakunnosta vastaa vuokranantaja.
Talon ilmoitustaululta löytyy perusohjeet jätelajitteluun. Jätehuoneissa on erilliset keräysastiat erityyppiselle jätteelle ja kullekin astialle löytyy merkintä, mitä jätettä ko. astiaan voi laittaa. Muiden kuin talousjätteiden poiskuljettamisesta on asukkaiden itse huolehdittava.
Vesi ja sähkö eivät kuulu hintaan. Vuokralainen tekee oman sopimuksen sähköntoimittajan kanssa. Vesimaksu määräytyy vuokrasopimuksen yhteydessä.
Eräpäivän siirrosta sekä muihin vuokranmaksuun liittyvistä asioista on otettava yhteyttä vuokranantajaan puh. 040 847 1077.
Vuokrasopimuksen irtisanomisaika on yksi täysi kalenterikuukausi. Irtisanomisaika lasketaan alkavaksi sen kalenterikuukauden viimeisestä päivästä, jonka aikana irtisanominen on suoritettu. Irtisanominen voidaan tehdä paitsi soittamalla vuokranantajalle puh 040 847 1077 tai sähköisesti tästä, sekä myös päivätyllä kirjeellä tai sähköpostilla osoitteeseen info@kollinsaatio.fi. Irtisanomisilmoituksen yhteydessä kannattaa muistaa ilmoittaa tilinumero vuokravakuuden palautusta varten.
Vuokrasopimuksen irtisanominen tehdään sähköisellä lomakkeella.
Ole yhteydessä vuokranantajaan.
Vakuus palautetaan asukkaalle vuokrasopimuksen päättymisen jälkeen täysimääräisenä, mikäli asunto on moitteettomassa kunnossa eikä asukkaalla ole asuntoon kohdistuvia vuokrarästejä tai maksamattomia käyttökorvauksia. Mikäli asuntoa joudutaan remontoimaan, remontin kustannukset pidätetään vakuudesta.